Pesto Sos

Söz verdiğim üzere Pesto Sos tarifim karşınızda.. Fesleğen, dolmalık fıstık, parmesan peyniri ve zeytinyağından oluşan çok lezzetli bir İtalyan reçetesidir Pesto Sos.. Özellikle Makarnalarda olmak üzere: Pizza, Sandviç ve Salatalarla da uyumu mükemmeldir. Akdeniz esintisi olduğundan bizim damak tadımıza da uygundur..
Aslında tarifte malzemelerin oranın çok önemli olmadığı, tamamen sizin damak zevkinize göre uygulayabileceğiniz bir sos bence.. Ben o şekilde yaptım.. Hepsinden eşit miktarlarda koyup, sonrasında tadarak değişiklik yaptım..

Malzemeler
-50 gr fesleğen(siz 1 demet kullanabilirsiniz)
-65-70 gr. dolmalık fıstık
-100 gr parmesan
-2-3 diş sarımsak(veya 2 tatlı kaşığı granül sarımsak)
-1 su bardağı zeytinyağı(yaklaşık 250 ml)
-tuz
-karabiber

Hazırlanışı
1) Öncelikle fıstıkları, tavada rengi hafif dönene kadar kavuruyoruz.
2) Yıkadığımız fesleğenleri mutfak robotumuza alıyoruz.. Blendır da olabilir..
3)Sonrasında parmesanı rendeliyoruz. İçinde büyük parçalar kalmasını istemediğim için ben öncesinde rendelemeyi tercih ettim.
4)Tüm malzemeleri rondoya ekleyip sos haline getiriyoruz. Bu arada parmesan tuzlu bir peynir çeşidi olduğu için tuzunu en son tadarak ekledim..
Bu sosu ben 4-5 gün buzdolabında saklıyorum. Hava almayan bir kavanoz tercih ediyorum.. 
Şimdiden afiyet olsun..

Yorumlar

Popüler Yayınlar