Fırında Hardal Soslu Çipura

Balık eti protein oranı açısından zengin bir besin olmasından dolayı mutfağımda en az haftada iki kez pişirmeye özen gösteriyorum. Sağlıklı olması bir yana, ızgara veya fırında pişme teknikleriyle lezzetini de çok seviyoruz. Balığı genelde ızgara tavasında klasik bir marinasyonla pişirdiğim ve çoğu mutfakta bu şekilde uyguladığını düşündüğüm için bloğumda pek fazla yer vermedim açıkcası..Ancak bugün farklı olarak, çupra/çipura(her ikiside kullanılıyor)'yı hardal sos ile biraraya getirip fırınladığım bir tarif paylaşacağım sizlerle.. Hem davet menüsüne uygun, hem de klasik ızgara balığa alternatif olacak bir tarif.. Şimdiden afiyet olsun..

Malzemeler
-karabiber
-tuz

Hazırlanışı
1)Öncelikle ayıklanmış, yıkanmış ve kolay pişmesi için üzerine çizik attığımız balıkları yağlı kağıt serdiğimiz fırın kabımıza alıyoruz.
2)Sosu için ise, bu sefer taze sarımsak kullandığım için öncelikle onları çok ince, yerken rahatsız etmeyecek şekilde küçük küçük kesiyoruz. Bir kaseye limon suyu, zeytinyağı, hardal ve tuz-karabiberi ekleyip karıştıyoruz.
*Bu noktada kaliteli ve aroması yoğun bir hardal tercih ederseniz balık bir o kadar daha lezzetli olacaktır. Ben genelde acı olmayan dijon hardal kullanmayı tercih ediyorum.
*Hardalla balık piştiğinde, çok hafif bir tat kalacaktır balıkta.. Bu nedenle eğer daha yoğun ve soslu bir balık arzu ederseniz, hazırladığımız bu sosun oranını arttırıp, balık piştikten sonra servis ederken de ekleyebilirsiniz.
3)Hazırlafığımız hardallı sosu çupraların her iki tarafına da eşit dağılacak şekilde yediriyoruz.
4)Sosladığımız balıkları önceden ısıttığımız 180 derecede yaklaşık 25-30 dakika fırınlıyoruz. Artık bu aşamada mutfağınızın şefi sizsiniz, pişip pişmediğini kontrol ederek fırından alabilirsiniz.
5)Balık soslu olduğu için yanına çok sade bir salata hazırlamayı seçtim. Rokaları biraz küçültüp, domates, kırmızı lahana, domates ve avokado ile servis ettim. Sos olarak sadece limon ve zeytinyağı kullandım.
*Kırmızı lahanayı ben bir kerede hazırlayıp,kavanozda sirkeli ve tuzlu şekilde yaklaşık 10 gün kadar buzdolabında saklıyorum ve salatalarda kullanırken hazır elimin altında oluyor.