Sütlü Çikolatalı Brownie


İçi tamamen ıslak, ilk ısırıkta yoğun çikolata tadını hissedeceğiniz, dışı ise ince kıtır katmanlı,gerçek bir browni tarifi paylaşacağım bugün sizlerle. Bloğumda tatlı olarak açık ara en favori tarifim kendileri.. Gerçek browni tarifi nasıl oluyor demeyin.. Her kakaolu keke browni adını takan ve klasik kabaran kek gibi uygulayan mutfakseverler mevcut.. Ancak gerçek browni kabarmayan yapısıyla, yatsı kare şekliyle, yoğun bitter çikolatasıyla ve farklı dokusuyla tamamen klasik kek reçetelerinin dışında bir tatlı. İçi kendiğinden ıslak, klasik pofuduk keklerden uzak, yoğun çikolatalı bir tatlıdır Brownie. Bu browni tarifim tam anlamıyla kendi damak zevkim doğrultusunda şekillendi. Sütlü çikolata aromasını çok sevdiğim ve çikolatalı tariflerde daha sık kullanmayı tercih ettiğim için, bu browni reçetemde de sütlü çikolata kullandım. Her ne kadar pastacı şefler yüksek şeker oranı nedeniyle sütlü çikolatayı çikolatadan saymayıp, kakao oranı yüksek(~%70-85)bitter çikolataları baştacı etseler de, ben browni tarifine sütlü çikolatayı inanılmaz yakıştırıyorum. Eğer tariflerim arasında gerçek bir browni tarifi olsun diyorsanız, bu tarifi bir deneyin kesinlikle sıklıkla uygulamak isteyeceksiniz..Şimdiden afiyet olsun..

Malzemeler
-320 gr çikolata*
-130 gr tereyağ
-1 su bardağı şeker
-3 yumurta
-1 su bardağı+1 dolu yemek kaşığı un
-2 yemek kaşığı kakao
-2 tatlı kaşığı vanilya özütü veya 1 paket vanilya 
-1 çimdik tuz
-1 paket beyaz çikolata(80gr)

*320 gr çikolata 4 paket kare çikolataya denk geliyor(4x80 gr) ben 3 pakete denk gelen kısmını sütlü olarak kullandım. Bir paketi ise bitter kullandım.

Hazırlanışı
1)Öncelikle 320 gr çikolatamızı benmaride eritiyoruz.
*Benmari: Yarıdan az miktarda su koyduğumuz sos tenceresinin üzerine porselen veya cam bir kabı oturtup, kabımıza çikolata gibi malzememizi koyup, buhar ile çikolataları vs. eritme tekniğidir. Bu noktada üzerine koyduğumuz kabın su ile temas etmemesi gerekiyor. 
Çikolata ateşe direk ve fazla maruz kaldığında kolay yanabildiği ve yapısını kaybettiği için, eritme tekniği olan benmari tercih ediliyor. 
2)Ara sıra karıştırdığımız erimekte olan çikolatalara tereyağını da ekleyip, tamamen eritip homojen bir kıvam almasını sağlıyoruz. 
3)Çikolata ve tereyağ eridiğinde krema kıvamını alacaktır. Bu aşamada dikkatli şekilde ocaktan alıp, soğuması için bekletiyoruz. Biraz karıştırarak da ılınmasına yardımcı olabiliriz. Çikolata ve tereyağını diğer malzemelerimizle buluşturmak için karıştırma haznemize/kabına alabiliriz.
Erittiğimiz çikolata ve tereyağına ilk olarak bir bardak şekeri ekleyip, karıştırıyoruz. Çikolata ve tereyağının ılık olması nedeniyle şekerin erimesi kolaylaşacaktır.(şekerin eklenmesiyle hem şeker eriyecek, hem de çikolatanın sıcaklığını kaybetmesine yardımcı olacaktır.)
4)Sıcaklığını kaybettiğinden tamamen emin olduğumuz karışıma 3 yumurtayı ekleyip, 5-7 dakika daha karıştırmaya devam ediyoruz.( ben bu aşamada vanilyayı da eklemişim:)
5)Diğer bir aşama olarak unu ve kakaoyu ekleyip bir 5 dakika daha karıştırmaya devam ediyoruz. 
*Kakao olarak Dr.Oetker'in koyu renkli olan gourmet'sini kullandım. Farklı aromasını beğendiğim için arzu ederseniz siz de deneyebilirsiniz, tavsiye etmek istedim.
6)Browni karışımız bu şekilde de fırına girmeye hazır. Ancak ben beyaz çikolata parçalarını browniye inanılmaz yakıştırıyorum ve size de eklemenizi tavsiye ederim. Bir paket beyaz çikolatayı parçalara ayırıp, karışıma ekliyoruz. 
7)Brownie kek için genelde kare veya az sıklıkla da olsa dikdörtgen fırın kapları tercih edilir. Ben Tefal'in 23x23 cm olan Airbake teflon kek kalıbını tercih ettim. Siz bu doğrultuda evinizde olan kareye yakın bir fırın kabını tercih edebilirsiniz. Bu arada yağlı kağıt sermeyi unutmuyoruz. 
8)Önceden ısıttığımız 175 derece fırında yaklaşık 25-27 dakika kadar tutacağız. Bu noktada kürdan testi işe yaramayacaktır, bildiğiniz üzere browni içi kendiliğinden ıslak kalacak bir kek tipidir. O yüzden 25-27 dakikadan fazla fırında tutmamaya özen gösteriyoruz.
9)Fırından aldıktan sonra en az yarım saat dinlendirip, o şekilde servis ediyoruz. Aksi taktirde sıcakken kesersek şekli arzuladığımız gibi olmayabilir ve bozulabilir.
Şimdiden afiyet olsun..Sevgiler..





Yorumlar

Popüler Yayınlar