Soya Soslu Biftekli Salata

Benim salata anlayışım evde mevcut olan yeşilliklerle, lezzetce birbirine uyumlu tüm malzemeleri bol limonlu, çeşitli soslarla biraraya getirip, tüketmektir. Beni tanıyanlar bilir, salatanın her türlüsüne bayılırım. Peynirli, ızgara tavuklu, tahıllı salatalar en favorilerimdendir. Zaman zaman en güzel restoranlara gidip salata yemeyi tercih edenlerdenim ben de.. Diyet yaptığımdan değil, sevdiğimden.. Gelelim Soya Soslu Biftekli Salata'ya.. Hem çok lezzetli, hem çok doyurucu, hem de akşamları hafif olarak tüketebileceğiz bir öğün kendisi. Besin değerleri açısıdan çok zengin olan kırmızı kapya biberi hafif tavada pişirerek eklememiz ise salatamıza farklı bir lezzet katıyor. Şimdiden afiyet olsun. 

-2 Kişilik
Malzemeler
-2 dilim biftek
-7-8 yaprak kıvırcık
-1 demet roka
-5-6 adet cherry domates
-1 konserve mısır
-1 adet soğan
-2 adet kırmızı kapya biber
-2 adet yeşil biber
-4 yemek kaşığı soya sosu
-limon
-zeytinyağı
-sarımsak
-kekik
-karabiber

Hazırlanışı
1)Daha öncesinde zeytinyağı ve kekikle marine ettiğimiz biftekleri tavada pişirmeye alıyoruz.(yaklaşık yarım saat marinede beklettim) İki tarafın da kızarıp piştiğinden emin olup, 4 yemek kaşığı soya sosu, karabiber ve sarımsağı ekleyip tamamen sosunu çekene kadar orta ateşte kısa bir zaman daha pişiriyoruz.
2)Diğer tarafta ince ince kestiğimiz soğan, kapya biber ve yeşil biberi zeytinyağı, karabiber ve tuz ekleyerek tavada döndürüyoruz. Bu şekilde soğan ve biberler bir nevi közlenmiş gibi oluyor. 
*Arzu ederseniz bu noktada istediğiniz, lezzetini sevdiğiniz baharatları ekleyebilirsiniz.
*Soğan, yeşil biber ve kırmızı biberi çiğ olarak salatada kullanmayı pek sevmiyorum. Biraz hazırlama aşamasını uzatsa da, bu şekilde pişirerek eklemek bence bu salataya çok yakışıyor.
3)Pişen biftekleri, ince ince dilimliyoruz. Bu şekilde hem yemek daha kolay oluyor, hem de görsel anlamda bir güzellik katmış oluyoruz. 
4)Geniş bir salata kasesine yıkayıp kuruladığımız roka ve kıvırcığımızı bölerek veya keserek yerleştiriyoruz. 
*Bu arada ben lollo rosso, radika ve hardal bitkisi ve türevi akdeniz yeşilliklerinden pek hoşlanmıyorum. O yüzden salatalarımda roka, iceberg, kıvırcık ve marul kullanıyorum.
*Salata yaparken yeşillikleri kurulamamız, salata sosumuzun sulanmasını önlemekle birlikte, yeşillik yapraklarının sosu daha kolay üzerinde tutmasına yardımcı olacaktır. 
5)Kestiğimiz yeşilliklerin üzerine sırasıyla mısır, ateşte döndürdüğümüz biber ve soğan, kenarlarına ise dilimlediğimiz cherry domateslerini ekliyoruz. Son olarak dilimlediğimiz biftekleri en üste koyup salatamızın sosunu ekleyip servise sunabiliriz. 
*Yeşillikler için sos olarak limon ve zeytinyağı kullandım. İsterseniz en son salatanız tamamlandığında etin üzerine hafif soya sosu da gezdirebilirsiniz. 
Şimdiden afiyet olsun.Sevgiler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar