Panna Cotta

Panna Cotta ingilizce 'cooked cream' anlamına gelen, Türkçesini ise pişmiş krema olarak çevirebileceğimiz bir İtalyan tatlısıdır. Ülkemizde, dünya mutfağından lezzetler sunan birçok restoranın da menüsünde bulunan, çok kolay uygulanmasına rağmen inanılmaz lezzetli bir reçetedir. Ağızda eriyen, buz gibi ve içindeki jelatinden dolayı hafif jöle kıvamında olan bir kremadır kendisi. Bugün ise, frambuaz soslu versiyonunu paylaşacağım sizlerle.. Metrodan neye niyet neye kısmet aldığım taze taze frambuazları kullandım bu sos için.. Aslında aklımda çikolatalı parfe yapmak vardı(açıkcası frambuazları da parfeyle kombinlemeyi planlamıştım:)) Ama İtalyan Mutfağından lezzetler paylaşmaya başlamışken, Panna Cotta reçetesi kesinlikle benim bloğumda yerini almalıydı..Siz de bu tatlıyı kesinlikle davet menülerinize eklemelisiniz.. Deneyin, tadın bana hak vereceksiniz diyor ve tarife geçiyorum..

*Toz jelatin artık günümüzde birçok aktarda mevcut. Ben online olarak www.gurmenet.com.tr den satın aldım ancak İstinye makroda'da aynı markadan mevcut. Eğer siz de mutfağa, özellikle tatlı yapmaya ilgi duyuyorsanız dolabınızın bir köşensinde bulundurabilirsiniz..

Malzemeler
-400 ml krema(2 paket)
-100 ml süt
-6-7 yemek kaşığı şeker
-2 tatlı kaşığı toz jelatin
-1 adet vanilya çubuğu

Sosu için;
-1 su bardağı frambuaz(200 gr)
-4 yemek kaşığı şeker
-yarım çay bardağı su
-1 çay kaşığı nişasta(isteğe bağlı)

Yapılışı
1) Öncelikle oda sıcaklığında olan sütümüzün bir kısmını alıp, içine 2 tatlı kaşığı toz jelatini ekleyip, çözülmesi için karıştırıyoruz. Kremayı pişirirken bu şekilde 10-15 dakika bekletiyoruz.
2)Diğer tarafta kremamızı, şekeri, kalan sütü ve vanilya tohumlarımızı bir sos tenceresine alıp orta ateşte kaynamaya alıyoruz. Vanilya çubuğunun tohumlarını aldıktan sonra, çubuğu da kremayla beraber kaynatıyoruz.(servis yaparken çıkaracağız)
3) Kaynamaya yakın(tam kaynamadan) ocaktan alıp, jelatinli sütü ekleyip, tam anlamıyla jelatinin eridiğinden emin olana kadar karıştırıyoruz. Sonrasında servis kaselerine alabiliriz.
*Bu arada kıvamı süt gibi sıvı oluyor, hiçbir şekilde yoğun bir kıvam almayacak. Bu sizi şaşırtmasın.. Buzdolabında soğuduktan sonra kıvamını alıyor.
4)Kaselere servis ettikten sonra strechleyip, en az bir gece buzdolabında bekletiyorum. Panna Cottamız tamamen soğuyup kalıp şeklini aldıktan sonra sosumuzu ekleyeceğiz.
5)Sosu için, 200gr frambuaz, 4 yemek kaşığı şeker, yarım çay bardağı su ve nişastayı ekleyip sos tenceresinde orta ateşte pişiriyoruz.(nişastayı önce suyun içinde çözdürüp o şekilde ekledim)
*Bu arada sosun yoğunluğu ve miktarı sizin zevkinize kalmış. Eğer daha fazla sos arzu ederseniz, frambuaz ve şeker miktarını arttırabilirsiniz.
6) Kaynadığında ocaktan alıp, çekirdeklerinden arınmak için sosumuzu süzgeç yardımıyla üzerinden bastırarak süzüyoruz.
*Tamamen süzülünce üzerinde yoğun çekirdekli bölümü kalıyor.

7)Panna Cottamız soğuyup kalıp halini aldıysa sosumuzu da ekleyip soğutuyoruz. Artık servise hazır afiyet olsun..
*Dilerseniz kaseyi ters çevirerek çıkardığınız Panna Cotta'yı, düz tabakta sosunu üzerine dökerek de servis edebilirsiniz. Ben bu seferlik bu şekilde bardakta sunmayı seçtim..
Şimdiden afiyet olsun..Sevgiler..
Gözde




Yorumlar

Popüler Yayınlar