Fırında Somon

Bugün sizlerle son derece pratik ve hazırlaması çok zaman almayan bir fırında somon tarifi paylaşacağım. Nerdeyse sıfır extra malzemeyle süper lezzetli bir somon hazırlayacağız bu pişirme tekniği ile.. Balığı çok sevdiğimi ve mutfağımda da çok pişirdiğimi beni düzenli takip edenler bilir. Hem çok pratik, hem çok lezzetli hem de davet menüsüne uygun bu leziz Fırında Somonu denedikten sonra favorileriniz arasında yerini alacağından eminim.. Bilindiği üzere somon zaten yeterince yağlı ve eti lezzetli bir balık türüdür. Bu nedenle ben somonu pişirirken farklı tatlarla lezzetlendirmeyi tercih etmiyorum hatta gerek duymuyorum desem daha doğru ifade etmiş olurum. Evet kremalı sebzeli birçok süslü reçetelerden ben de haberdarım. Ancak benim en sevdiğim şekli yalın haliyle, kendi tadında kurumadan, lezzeti içinde kalacak şekilde kağıtta fırınlandığı şeklidir. Sade ama leziz bir tarif karşınızda. Şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler
-2 parça somon fileto(yaklaşık 300'er gr)
-zeytinyağı
-toz sarımsak veya rende sarımsak
-tuz
-karabiber

Hazırlanışı
1)Öncelikle somon filetolara, fırça ile her tarafına zeytinyağını eşit dağılacak şekilde sürüyoruz. Filetoların içine sığacağı büyüklükte fırın kağıdını kesip, somonları içine yerleştiriyoruz. Filetoların üzerine sarımsak tozu(rende sarımsak da olur) tuz ve karabiberi ekliyoruz.
2)Yağlı kağıdı filetolar tamamen içinde kalacak şekilde sarıp katlıyoruz. Bu şekilde somonların fırında kurumasını engellemiş olacağız. Bu şekliyle kağıtta olan somonları herhangi bir fırın kabına koyup, 175 derece, altlı üstlü programda yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz. 
*Eklediğiniz fileto sayısına göre pişme süresi değişiklik gösterecektir. 

3)20 dakika sonrasında somon filetolarınız servise hazır olacaktır. Bu pişirme tekniğiyle fırında ve evde kesinlikle balık kokusu yerleşmiyor. 
* Ben somonları karamelize soğan ve yeşillik ile servis ettim. Size de şimdiden afiyet olsun.


Yorumlar

Popüler Yayınlar