Avokadolu Hellimli Atıştırmalıklar


Bugün sizlerle hem çok pratik hem de klasiğin dışında bir atıştırmalık olan Avokadolu Hellimli kanapelerin nasıl yapıldığını paylaşacağım. Klasiğin dışında desem de, ekmek üstü avokadolu atıştırmalıklar yurt dışında yabancıların kahvaltıda veya akşam yemeğinde başlangıç olarak çok yaygın tükettiği bir atıştırmalık diyebiliriz. Sabah kahvaltılarınıza farklılık katmak istediğinizde hazırlayabileceğiniz veya çay saatlerlerinde böreklere alternatif olarak hazırlayıp ikramlayabilirsiniz. Afiyet olsun. Sevgiler. 

Malzemeler
-3 dilim organik tam buğday ekmeği
-1 adet olgunlaşmış avokado
-9-12 yaprak roka
-3 dilim hellim peyniri
-3 adet cherry domates veya dilim domates
-balzamik sirke
-zeytinyağı, limon
-tuz, karabiber

Hazırlanışı
Daha önce organik tam buğday ekmeği tükettiyseniz, klasik beyaz ekmeğe göre daha sıkı ve tok bir hamur yapısına sahip olduğunu farketmişsinizdir. Bu kanapelerin üzerine sos hazırlayacağım ve hem sosu çekmesini hem de fazla ıslanmamasını istediğim için bu çeşit bir ekmek tercih ediyorum. Dizdiğim ekmeklerin üzerine yıkadığım ve kuruladığım roka yapraklarını ekliyorum..Sonrasında ince dilimlediğim avokadoları üzerine ekliyorum. Bu aşamada üzerinden biraz limon, biraz zeytinyağı, gezdiriyorum. Son olarak tavada kızarttığım hellim dilimlerini ve üzerine ince dilimlediğim domatesleri ekliyorum. Kanapeleriniz hazır. En son üzerine balzamik sirke gezdiriyorum. Ben bu sefer balzamiğin glaze olarak hazırlanmış sosunu ekledim. En son üzerine karabiber ve tuz serpiyorum. Yemek için hazırlar. Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler.


Yorumlar

Popüler Yayınlar