Niçoise(Nisuaz) Salatası


Fransa'nın Cote d'Azur bölgesine ait olan Nisuaz Salatası, mevsiminde yetişen taze ürünlerle hazırlanmaktadır. Niçoise kelime olarak bildiğim kadarıyla, Nice'de hazırlanan, Nice usülü/kökenli gibi bir anlama geliyor. İçeriğinde, haşlanmış taze fasülye(fransız fasülyesi),haşlanmış yumurta, haşlanmış patates, siyah zeytin, kabuğu soyulmuş domates, taze veya konserve ton balığı bulunmaktadır. İsteğe göre ançuezin de eklenerek, kıvırcık yaprakları üzerinde hardal ve sirkeli sos ile servis edilir. Ben kendime göre, asıl reçeteden uzaklaşmadan ufak değişikler yaparak revize ettim. Aslında bu salata reçetesini çok farklı yorumlayanlar mevcur, hatta Nice'li şeflerin bazıları malzemelerin domates yatağında servis edilmesi gerektiğini savunurken, diğerleri ise kıvırcık yaprakları üzerinde servis edilmesinin gerçek tarife daha uygun olduğunu savunuyorlar.. Sonuç olarak ben en genel bilinen tarifiyle sizlere uyguluyorum. Birkaç malzemenin ayrı ayrı pişmesinin gerekliliği bir salata için size tefferruatlı gelebilir. Ancak malzemeler biraraya geldiğinde ortaya güzel ve lezzetli bir kompozisyon çıkıyor. Biz tek başına öğün olarak tüketiyoruz. Şimdiden afiyet olsun..

2 Kişilik
Malzemeler
-10-12 adet haşlanmış taze fasülye
-2 adet haşlanmış patates(ben fırında zeytinyağında pişirdim)
-2 adet haşlanmış yumurta
-2-3 yemek kaşığı zeytin(ben yeşil zeytin kullandım)
-1 konserve ton balığı
-1 adet soğan(karamelize edilmiş)
-2 kabuğu soyulmuş domates
-yeşillik(ben roka ve iceberg kullandım)

Hazırlanışı
Yukarıda da bahsettiğim üzere ben salatayı kendimce revize ettim. Malzemlerin yatağına fazlaca roka ve iceberg kullandım. Onun dışında resimde gördüğünüz gibi diğer malzemeleri de yeşilliklerin üzerine dizdim. Söylediğim gibi farklı tariflerde sadece birlkaç marul yaprağının üzerine malzemelerin eklediği de oluyor ancak ben fazla yeşillik kullanarak tam anlamıyla bir salata haline getirmek istedim.
Salatamız için, öncelikle pişmesi gereken malzemelerimşz mevcut. Patatesi, taze fasülyeyi ve yumurtayı ayrı yerlede haşlıyoruz. 
Patates haşlandıktan sonra küp küp kesiliyor. Ben farklı olarak küp küp kestiğim patatesleri bir fırın kabına alıp üzerine zeytinyağı ve tuz ekleyip fırınladım. Bu şekilde daha lezzetli ve farklı oluyor. 
Yukarıda da bahsettiğim üzere, taze fasülye ayıklanıp, uzun haliyle haşlanıyor. Sonrasında suyu süzülüp biraz soğumaya bırakılıyor. 
Soğanlar da ay şeklinde kesilip tavada karamelize hale gelene kadar zeytinyağında soteleniyor. Soğumaya bırakılıyor.
Haşalanan yumurtalar küp küp veya 4'e kesilerek yeşilliklerin üzerine ekleniyor.
Domateslerin kabuğu soyulup, küp küp doğranıyor.
Zeytinler bütün veya çekirdeği ayıklanmış şekilde yeşilliklerin üzerine bölge bölge ekleniyor.
Sunumu tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış.
Sosu için;
-3 yemek kaşığı hardal
-1 limon suyu
-3 yemek kaşığı zeytinyağı
-3 yemek kaşığı üzüm sirkesi
-tuz,karabiber
*ben hardalı yoğun sevdiğim için fazla kullandım. Siz damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.
Şimdiden afiyet olsun..Sevgiler..

Yorumlar

Popüler Yayınlar