Köz Patlıcanlı, Zeytinli Tagliatelle

Mutfağımda uyguladığım, lezzetine son derece güvendiğim ve beğeneceğinizi düşündüğüm birkaç farklı makarna reçetem sizlerle paylaşılmayı bekliyor.. Ne zamandır bu pratik tarifleri bloğum'da paylaşmak istiyordum ki, bu sefer fotoğraflama kısmını atlamayıp, ekleme fırsatı bulabildim. Köz Patlıcanlı ve Zeytinli Tagliatelle ise, isminin aksine son derece kolay, pratik ve bir o kadar da lezzetli bir reçete. Yaz domateslerinden hazırladığım domates sosu, zeytin ve köz patlıcanın makarna ile buluşması harika bir kombinasyon yaratıyor. Tabi ki parmesansız makarna düşünemiyorum..
Cookshop' ta yemek yemeyi sevenler bilir, menüsünde benzer penneli versiyonu mevcut.. Farklı olarak bir tek patlıcanları kızartıp ekliyorlar.. Ben de bu reçeteyi çok sevdiğim için ufak farklılıklar yaratarak, evde kendi usulümce uyguluyorum.. Kesinlikle beğeneceğinize inanıyorum.. Şimdiden afiyet olsun..

Malzemeler
-1,5-2 su bardağı rende yaz domatesi
-1 yemek kaşığı domates salçası
-2-3 diş sarımsak
-yarım paket krema(100 ml.)
-yarım kavanoz konserve közlenmiş patlıcan
-10-15 tane çekirdeğinden ayrılmış siyah zeytin
-75-100 gr. rende parmesan
-2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
-tuz, karabiber

*Arzu ederseniz taze ve kurutulmuş fesleğen de kullanabilirsiniz. Ancak ben birçok makarna sosu reçetesinde fesleğen kullandığım için bu tarifte kullanmıyorum. 

Hazırlanışı
1)Öncelikle makarnamız için domates sos hazırlayacağız. Domates sos için zeytinyağı döktüğümüz sos tavasına bir yemek kaşığı domates salçası ekleyip, biraz kavuruyoruz.

2)Kavrulan salçaya 1,5-2 su bardağı domates rendesini ekliyoruz. Benim evimde yaz domatesi mutlaka yapılıyor o yüzden hazırda olması işimi çok pratikleştiriyor. Ancak artık marketlerde de rende yaz domatesi konserve şekilde satılıyor, onlardan da kullanabilirsiniz. Domateslerle birlikte ezdiğimiz sarımsağı, tuzu ve karabiberi de ekliyoruz. Ben 2 küp şeker de ekledim.

3)Domatesler kaynamaya başlarken, bir yandan makarnayı da paketin üstündeki talimatlar doğrultusunda kaynatıyoruz. Makarnanın adı Tagliatelle olsa da kullanmak istediğiniz seçenek size kalmış, isterseniz penne, burgu vs. Ne arzu ederseniz onu kullanabilirsiniz.

4)Domatesler kaynadıktan sonra, 100 ml kremayı ekleyip yaklaşık 3-5 dakika da bu şekilde kaynatıyoruz. Bu aşamada kremayı ekledikten sonra sosu fazla kaynatmıyoruz.

5)Son olarak ise közlenmiş patlıcanları domates sosumuza aktarıp, 2 dakika daha ateşte tutup, sosla özdeşleşmesini sağlıyoruz. Makarnanın üzerine dökeceğimiz sosumuz hazır..

6)Haşlanan makarnaları süzüp, servis kabımıza alıp, üzerine çekirdeğinden ayırdığımız siyah zeytinleri ekliyoruz.

7)Son olarak ise patlıcanlı domates sosunu üzerine aktarıp, en son rende parmesanı ekliyoruz.
Şimdiden afiyet olsun, sevgiler..



Yorumlar

Popüler Yayınlar