Çikolatalı Frambuazlı Pasta


İçimdeki yeni tarifler deneme aşkı sıcak havaya pek aldırış etmeden tam gaz devam ediyor.. İstanbul son günlerde kavruluyor.. Sıcak bir yandan, nem bir yandan derken evde iki klimayla anca oturabiliyoruz. Bense bu sıcaklara rağmen, yine mutfağa girip enfes bir Frambuazlı Çikolatalı Pasta yaptım. Klasiğin dışında dikdörtgen borcamda tek kat yaptığım ıslak kekin üzerine, frambuaz ve ganaj ekledim. Bu arada tamamen bana ait olan bu kek tarifimi ben çok amaçlı kullanıyorum. İster ıslak kek olarak, ister çikolatalı pastanın pandispanyası olarak uygulayabilirsiniz. Eğer daha sünger gibi bir pandispanya hayal ediyorsanız, yumurtanın beyazını ayrı çırpıp katlama yöntemiyle söndürmeden diğer karışıma yedirmeniz yeterli olacaktır. Tarifi vermesi benden uygulaması tamamen sizin hayal gücünüze kalmış. Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler.

Malzemeler
-4 yumurta
-4 kahve fincanı* şeker
-4 kahve fincanı un
-1 kahve fincanı kakao
-1 kahve fincanı ayçiçek yağı
-1 kahve fincanı yoğurt
-1 paket bitter çikolata(80gr)
-1 paket sütlü çikolata(80gr)
-kabartma tozu
-vanilya çubuğu
-yarım çay kaşığı tuz
*Kahve fincanı Türk Kahvesi fincanıdır. 

Keki ıslatmak için;
-400 ml süt
-2 yemek kaşığı şeker
-1 paket çikolata(80 gr)
*çikolata miktarını arttırabilirsiniz.

Ganaj için;
-4 paket çikolata(4x80gr)(ben 2 bitter, 2 sütlü kullandım)
-2 paket krema(2x200ml)

Üzeri için;
-1 su bardağı frambuaz

Hazırlanışı
1)Kek karışımı hazırlama kısmını yaş malzemeler ve kuru malzemelerin eklenmesi olarak iki etaba ayırırsak, kekimizden garanti bir sonuç elde etmemiz mümkündür. İlk olarak yumurta ve şekeri mixer/stand mixeri ile beyaz krema halini alıncaya kadar çırpıyoruz. Sonrasında yağ, yoğurt ve benmaride erittiğimiz 2 paket çikolatayı ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Bu süreçte tüm yaş malzemelerimizi karıştırmış olduk.
2)İkinci etapda ise kuru malzemelerimiz olan, kakao, un, kabartma tozu ve vanilya tohumlarımızı eleyerek karışıma ekliyoruz.
3)Kek karışımını yağlı kağıt serdiğimiz borcama alıyoruz.
*bu noktada arzu ederseniz yuvarlak kelepçeli kek kalıbı kullanıp, tarifi klasik bir çikolatalı pasta şeklinde uygulayabilirsiniz. Ben bu sefer bu şekilde borcamda yapıp kare kare servis etmeyi tercih ettim.
4)Kek karışımını 175 derece fırında yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz. Bu noktada 25-30. dakikadan sonra siz pişmesini gözlemleyin ve bıçak veya kürdanla kontrol edin. 
5)Keki ıslatmak için 400 ml sütte çikolatayı eritiyoruz. Sonrasında dilimlediğimiz keki bu sosla ıslatıyoruz.
6)Ganaj için 4 paket bitter çikolatayı benmaride veya mikrodalgada eritiyoruz. Eriyen çikolatanın içine 2 paket kremayı ekleyip homojen bir kıvam alana kadar çırpıyoruz.
7)Son olarak ise frambuazları kekin üstüne eşit olacak şekilde dağtıp, üzerine hazırladığımız ganajı döküyoruz.
8)Yaklaşık 6-7 saat buzdolabında soğuttuktan sonra servise hazır. 
Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar