Çikolatalı Sufle


Çikolata sevmeyen var mıdır bilmiyorum.. Ben çikolatanın içine girdiği her reçeteye bayılıyorum. Bugün size vereceğim Sufle tarifi ise, tam anlamıyla çikolata bombası. Klasik sufle tariflerinden biraz farklı. Çikolatası bol ve daha akışkan kıvama sahip bir tarif.


Malzemeler
-1 paket sütlü çikolata(80 gr)
-1 paket bitter çikolata(80 gr)
-50 gr tereyağ
-1,5 yemek kaşığı Un
-2 yumurta
-Yarım su bardağı şeker
-1 adet vanilya çubuğu

Pişirme süresi: 10-12 dk.
Derece:180

Hazırlanışı
Klasik sufle tariflerinde yumurtanın akı ayrı olarak çırpılıp köpük haline getiriyor. Hatta sönmemesi için ayrı bir özen gösteriliyor. Klasiğin aksine bu tarifte yumurtanın tamamını birlikte çırpıyoruz.
Öncelikle yumurta ve şekeri homojen bir kıvam alıncaya kadar, yaklaşık 5-6 dakika çırpıyoruz. Bu ikiliye vanilya çubuğumun tohumlarını da ilave ettim.

Diğer tarafta ise, sütlü ve bitter çikolatayı tereyağı ile benmari usulu eritiyoruz. Çikolata olarak ben kuvertür veya klasik kare çikolata kullanıyorum. 
*Arzu ederseniz sadece bitter çikolata kullanabilirsiniz ama ben sütlünün verdiği şekerli tadı daha çok seviyorum.
Çikolatalar ve tereyağı eridikten sonra benmariden alıp, içine unu yediriyoruz. Bu karışımın kendi sıcaklığı ile un da hafif pişmiş oluyor. Karışım resimdeki gibi katı, kurabiye hamuru şeklinde bir kıvam alıyor.  
Son olarak ise yumurtalı ve çikolatalı karışımı birleştiriyoruz. Bu süreçte amacım puf puf bir sufle tarifi elde etmektense, daha akışkan kıvama sahip olmak.. Çikolatalı hamuru parça parça yumurtalara yedirip 3-4 dakika daha karıştırıyoruz.

Suflemizi kaselere alıp, 180 derecede olan önceden ısıtılmış fırınımıza yerleştiriyoruz. 

*Bu malzemelerden tam 4 kişilik çıkıyor. Biz iki kişi olduğumuz için, ben genelde diğer 2 kaseyi sıkıca sarıp deep freeze'e atıyorum. İhtiyacım olduğunda ise direk sıcak fırına atıyorum. Sadece pişirme süresine 5 dakika fazladan eklememiz gerekiyor.
*Eğer kekinin akışkan çikolatasından daha fazla olmasını arzu ederseniz, pişirme sürenizi 3-4 dakika daha arttırabilirsiniz.
*Servis ederken ben risk almayıp direk kasede ikramlıyorum. Akışkan olduğu için parçalanma riski çok yüksek. Size de önerim bu şekilde, üzerine krema ile servis etmeniz..
Şimdiden afiyet olsun..

Yorumlar

Popüler Yayınlar