Çilekli Pasta

Günümüz koşullarında kendim pastayla uğraşamam diyenler, her şartlarda evimde herşeyi kendim yaparım diyenlere karşı. Koşuşturmalı geçen günler, zaman zaman zorlayan hayat şartları ve zamansızlık insanları gelişen hazır gıda sektörününe yöneltiyor. Ben yine de, kendi özenle yaptığımı eşime ve sevdiklerime yedirmeyi tercih ediyorum. Herşeyi hazır alıp misafire çıkarmak bana çok geçiştirme gözükse de, istisnalar zaman zaman olabiliyor. Tabiki zaman ayırmak istemeyenlere de tercih meselesi diyor, saygı duyuyoruz:)
Neyse, herşeye rağmen mutfağa girin, kendiniz ve sevdikleriniz için bu çilekli pastayı yapıp, sevdiklerinizi mutlu etmenizi öneririm. Kabul ediyorum kendi pastanı kendin yapmak biraz teferruatlı olsa da, bu tarif bir başka diyor ve denemenizi öneriyorum. Şimdiden afiyet olsun. 

Malzemeler
Pandispanya için;
-4 yumurta(sarısı ve akı ayrı çırpılıyor)
-1 çimdik tuz
-1 su bardağı şeker 
-Yarım çay bardağı ılık su
-2 yemek kaşığı sıvı yağ
-1 dolu su bardağı un
-vanilya 
-vanilya çubuğu
-kabartma tozu

Pasta Kreması için;
-1 litre süt
-3 yumurta sarısı
-5 yemek kaşığı şeker
-3 yemek kaşığı un
-vanilya çubuğu
-1 paket beyaz çikolata(80gr)
-1 yemek kaşığı tereyağı

*Arası için bol çilek.Ben bu sefer deep freeze'de az kalan yaban mersini ve frambuazları da ekledim.

Hazırlanışı
1)Öncelike fırınımızı 180 dereceye ayarlayıp, pandispanyamızı yapmaya geçiyoruz. Yumurtaların sarısını ve beyazını ayırdıktan sonra, beyazları bir çimdik tuzla kar beyazı olana kadar çırpıyoruz. Kaseyi ters çevirdiğimizde, kar beyazı köpük düşmeyecek şekilde olacak. 
2)Diğer tarafta yumurta sarılarını ilk olarak şekerle çırpıp krema haline getiriyoruz. Sonrasında, un, kabartma tozu, vanilya ve vanilya çubuğunu ekliyoruz.
*unumuzu elemeyi unutmuyoruz.
3)Yumurta sarılı karışım aşağıdaki kıvama geliyor.
4) Son aşama olarak ise iki karışımı birleştiriyoruz. Bu noktada önemli olan beyaz köpük kısmı söndürmeden karışıma yedirmek.
*bu aşamada altdan üste alarak spatula ile karıştırıyoruz
5)Yağlı kağıt kestiğimiz kelepçeli kalıbımıza pandispanya harcımızı ekliyor, fırına veriyoruz.
6)Kremamız için ise; tencereyi ateşe almadan önce,süt,un,yumurta,vanilya,vanilya çubuğu ve şekeri homojen hale gelene kadar çırpıyoruz. Pürüzsüz hale geldikten sonra ateşe alıp karıştırarak pişiriyoruz. Kaynadıktan sonra ateşten alıp beyaz çikolata ve tereyağını ekliyoruz. Karıştırıp ılınmaya bırakıyoruz.
7)Kekimiz piştikten sonra soğumaya bırakıyoruz. Soğuduktan sonra büyük bir bıçakla hiç yerinden çıkarmadan dairesel hareketle, kekin üst tarafından tutarak ikiye kesiyoruz. Alt kısmını pasta tabağımıza alıyoruz.
*Bu aşamada ben 1 bardak sütle kekin 2 tarafını da eşit bir şekilde ıslattım.
8)Kekin iki tarafını da süt ile ıslattıktan sonra, kremamızın 3te 2sini pandispanyamızın üzerine ekliyoruz. Geri kalanını pastanın üstüne ekleyeceğiz. Sonrasında ise küçük parçalara kestiğimiz çileğimizi ekliyoruz. 
*Yukarıda da söylediğim gibi, ben deep freeze'de az kalan yaban mersini ve frambuazları da ekledim.
9)Son aşamada, dikkatli şekilde ayrı bir tabakta süt ile ıslattığımız kekin üst kısmını kapatıp, kalan krema ile gelişigüzel pastamızı sıvıyoruz. Üzerini çilek ve erimiş çikolata ile süsledim. Süsleme kısmı tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış. Şimdiden afiyet olsun.


Yorumlar

Popüler Yayınlar