Favori Cilt Bakım Ürünlerim

Son zamanlarda cilt bakımım ile ilgili farkındalığım çok arttı. Kendime göre problemli bir cilt yapısına sahip olduğum için cildime daha özenli davranıyorum. Maalesef bundan 5-6 yıl öncesinde sürekli olarak solaryuma giren ve tatillerde saatlerce güneşlenenen kişilerdendim.. Güneşli günlerimden yadigar, cildimde ufak tefek, belirli belirsiz lekelerim mevcut. O zamanların aksine, şuan tatil dışında güneşle çok içli dışlı olmamaya özen gösteriyorum. Tatillerde ise, koruma faktörlü kremlerle ve güneşin yoğun olmadığı saatlerde güneşleniyorum. Onun dışında ben de herkes gibi belirli ürünlerle cilt bakımımı uyguluyorum. Bu yazımda ise, size şuan favori olarak kullandığım ürünlerden bahsedeceğim. Bunlar birçok ürün deneyimlememden sonra en memnun kaldıklarım ve benimle yola devam edenler..


1)Clarisonic, Mia2, Facial Sonic Cleansing: 
Clarisonic, döner başlıklı ve sonic masaj hareketleriyle cildi elle yıkamadan 6 kat daha iyi temizlediğini vaad eden bir yüz temizleme fırçası. Türkiye'de Sephora'larda satılıyor. Cihazın birçok rengi mevcut, bende olan ise lila rengi. Cihaz çok yer kaplamıyor ve çok teferruatlı değil. Kolay taşınabilir olması benim için önemli bir etken.
Ürünün diğer bir özelliği ise su geçirmiyor olması, duşta ve banyoda gönül rahatlığıyla kullanabiliyoruz. Onun dışında ürün 1 dakikaya otomatik ayarlarmış ve titreşimle yüzünüzdeki diğer bölgeye geçmeniz için sizi uyarıyor. Cihazın farklı cilt tiplerine uygun başlıkları var. Bende olan normal(klasik) başlığı ve gözenekli ciltler için olan başlığı. Hijyenik açıdan başlıkların 3 ayda bir yenilmesi gerektiği belirtiliyor. 
Gelelim cihazın cildim üzerindeki etkilerine, bir başka deyişle kullanımdan sonra bende bıraktığı izlenimler desem daha doğru olur. Kendisi cilt bakım rutinimin en önemli parçası diyebilirim. Clarisonic'i kullanmaya başlayalı yaklaşık bir ay olmasına rağmen cihazdan inanılmaz olumlu sonuçlar aldım. Daha önce almadığım için çok pişmanım. Öncelikle belirtmeliyim ki, 1 ayda 
cildimde gözle görülür bir değişiklik belirdi, gözeneklerim küçüldü, cildim extra sağlıklı ve parlak bir görünüme sahip oldu. Lekelerim tam anlamıyla yok olmasa da, renginde biraz açılma oldu ve daha belirsiz bir görünüm kazandı. Bu arada belirtmeliyim ki, ben karma-yağlı bir cilt yapısına sahibim. Bu nedenle, cildimi sabah-akşam yıkayıp, sebum salgısını dengelemem gerekiyor. Bu anlamda, Clarisonic'den sonra cildim tamamen arınmış ve temizlenmiş oluyor. Kullanım sonrası fresh ve soft bir his bırakmasının yanı sıra, gözle farkedilir derecede aydınlık sağlaması da cabası.
Bazı yabancı blogger ve vlogger'lar, ürünü kullanmaya başladıkları ilk zamanlarda ciltlerinde sivilcelenme olduğundan ancak sonrasında tamamen geçtiğinden bahsetmişler. Bende ise öyle belirgin bir sivilcelenme söz konusu olmadı, zaten benim cildimde zaman zaman sivilceler çıktığı için açıkcası ürüne pek bağlamadım. Sadece kullanmaya başladığım ilk 3 gün cildimde hafif bir kuruma söz konusu oldu, bunu da ilk etapda sabah akşam aralıksız kullanmama bağlıyorum. Size önerim ilk günler, günde tek seferlik kullanmanız olabilir. Sonuç olarak Clarisonic son derece memnun olduğum ve kullanmaya devam edeceğim bir ürün..

2)Estee Lauder, Advanced Night Repair, Synchronized Recovery Complex II: 
ANR serum, Estee Lauder'in ünlü ürünlerinden sadece biri. Ne kadar yaygın kullanılıp kullanılmadığı hakkında bilgi sahibi olmasam da, genelde çoğu kişinin bildiği bir serum olduğu kanaatindeyim. Üründen genel anlamda bahsetmek gerekirse; ANR onarıcı bir serum. Ürün açıklamasında; cilde hem nem verdiği, hem kırışıklıkları azalttığı, hem de renk eşitliği sağladığı söyleniyor. Öncelikle belirtmeliyim ki, ben bu serumdan çok memnun kaldım. Akşamları temiz cilde uyguladığımda çoğu zaman nemlendirici sürme ihtiyacı bile duymuyorum.(bunu doğru yapıp yapmadığımı bilmiyorum ama, çoğu zaman cilde verdiği nem yeterli geliyor.) Sabahları aydınlanmış ve yumuşacık bir ciltle başlıyorum güne. Kırışıklık konusunda pek değerlendirme yapamayacağım çünkü yaşımdan dolayı cildimde tam anlamıyla oluşmuş kırışıklıklar/çizgiler mevcut değil. Serumun emilimi çok kolay, ciltde kesinlikle yapış yapış bir his bırakmıyor. 10 saniye içinde cilt hemen absorve ediyor. Bittiğinde kesinlikle yenileyeceğim ürünlerden kendisi.

3)Estee Lauder, Daywear, Advanced Multi-Protection Anti-Oxidant Creme SPF 15: 
Estee Lauder'in Daywear nemlendiricisiyle tesadüf eseri tanıştım. Yağlı ciltlere sahip olanlar bilir, cildinize extra birşey sürmek istemezsiniz, genelde nemlendiriciler yoğun ve yağlı gelir. Ancak Daywear emilimi kolay, mis gibi salatalık kokan bir krem. Yapısı gereği cildinizde tabaka halinde kalmıyor, sürdükten sonra fresh bir his veriyor. Özellikle yaz aylarında cildimizin en çok ihtiyacı olan güneş koruma faktörüne de sahip olan bir krem. 
Genel olarak Daywear'ı ben günde bir kere kullanıyorum. Yağlı bir cilde sahip olsam da zaman zaman cildim kuruyor ve daha çok nem istiyor. Bu dönemlerde daha yoğun kullanıyorum. 

4)Estee Lauder, Revitalizing Supreme, Global Anti-Aging Eye Balm:
Göz kremi kullanmaya yaklaşık 2 sene önce başladım. İlk göz kremi kullanma sebebim, göz altlarımı biraz nemlendirmek ve kuruluktan doğabilecek kırışıklıkları engellemekti. Tam emin olmamakla birlikte(araştırmadım) Revitalizing Supreme serisi biraz orta yaş kadınlarına göre tasarlanmış. Ancak ben bu göz kreminden gayet memnunum. Kremsi bir yapıya sahip olmasına rağmen çok kolay emiliyor ve kesinlikle gözümü yakmıyor. Sürmeye başladığımdan beri gözaltlarımdaki kuruluk hissi kayboldu. Bu arada kremin içinde kesinlikle rahatsız etmeyen çok hafif ışıltı var. 

5)Glamglow, Powermud, Dualcleanse Treatment, mud to oil:
Glamglow, Hollywood yıldızlarının kullandığı mucizeler yaratan maske olarak lanse ediliyor. Bildiğim kadarıyla cilt tiplerine göre 3 farklı çeşite sahip, bende olanı ise yeşil kavanozdaki. Yeşil ambalajlı olan ikili temizleme bakım maskesi olarak geçiyor. Bu maske şu zamana kadar kullandığım en iyi maske diyebilirim. Kullandıktan sonra hem arınmış, hem nemlenmiş, hem de tam anlamıyla temizlenmiş cilde sahip oluyorsunuz. Genellikle maske uygulamasından sonra cildiniz gerginleşir ancak Glamglow da böyle bir his oluşmuyor. Maskeyi yıkadıktan sonra cildimiz yumuşacık kadifemsi bir yapıya sahip oluyor. Maskenin içindeki minik partiküller yüzümü yıkarken peeling etkisi yaratıyor. Bittiğinde kesinlikle tekrar alacağım bir ürün. 

6)La Roche-Posay, Effaclar, Purifying Foaming Gel for Oily Sensitive Skin: 
                       &
7)La Roche-Posay, Effaclar, Astringent Lotion Micro-Exfoliant:
Yüz yıkama jeli ve tonik olarak ise La-Roche Posay'in Effaclar serisini kullanıyorum. Effaclar serisi, yağlı ciltler için üretilmiş. Yıkama jelim, yaklaşık 4. keredir satın aldığım, temizlemesinden memnun olduğum ürünlerden. Cildimi kurutmadan temizliyor, arındırıyor. Clarisonic ile uyumu mükemmel. Effaclar toniğim ise, gözenek sıkılaştırıcı ve cilt soyucu özelliğe sahip. Günde en az bir kere( genelde akşamları) kullandığım ürünüm kendisi. 

8)Clarins, One-Step Gentle Exfoliating Cleanser:
Çok hafif kokan portakal özlü Clarins peeling, içindeki partiküllerle ciltdeki pürüzleri tamamen temizliyor. Ölü deriyi temizleyerek cildin yenilenmesini sağlıyor. Haftada 2 kere cildimin yenilenmesi için kullandığım bir ürün. Bu arada belirtmeliyim ki, Clarisonic kullanmaya başladığımdan beri cildimde pek ölü deri kalmasa da, cildimin peelinge ihtiyacı olduğu zamanlarda tercih ettiğim ve severek kullandığım bir ürün. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar