Limonata Tarifi

Limonata benim yaz-kış demeden yapmayı da içmeyi de çok sevdiğim favori içeceğim. Özellikle yazın vücudumuz sıvı kaybettiği için sürekli oluşan susuzluk ve bişeyler içme hissine birebir. Bu uyguladığım tarif tam ağız tadınıza uyacağını umduğum bir reçete. Şeker oranını arzu ederseniz azaltabilirsiniz. Yaz akşamlarınızın vazgeçilmezi olacağından eminim.. Şimdiden afiyet olsun..

Malzemeler
-7-8 Limon
-1 su bardağı şeker
-2 litre su
-3-4 limon kabuğu rendesi
*Elmayı süslemek için çıkarmıştım, ancak sonrasında kullanmadım:)
Yapılışı
1)ilk olarak limonlarımızı en temiz şekilde yıkıyoruz. Kabuklarını da kullanacağımız için ben fırçalıyorum. Bu arada limonlarımı seçerken kalitesine ve aromalı olmasına özen gösteriyorum.
2)Limonlarının yarısının dış kabuğunu rendeliyoruz. Bende meyve traşlamak için bir aparat var onu kullanıyorum.
3) Limon kabuklarımızı bir bardak şekerimiz ile bir kaba alıp ovuşturuyoruz. Burada amaç limonun aromasının şekere de geçmesi.
4) Bu işlemden sonra sıktığımız 8 limonu ve 2 litre suyumuzu da kabımıza aktarıyoruz. Karıştırıp dinlenmeye bırakıyoruz. Ben bir gece bekletip ertesi gün servis ediyorum.
*Bu aşamadan sonra arzu ederseniz limonatanızı süzüp surahilere aktarabilirsiniz. Ancak ben süzmeden direk sürahiye ve sonrasında buzdolabına koyuyorum. Zaten servis ederken limon kabukları sürahinin tamamen dibine çökmüş oluyor. Sadece son bardağı süzmüş oluyorum. 
*Son olarak ise limonatanıza nane de ekleyebilirsiniz. 



Yorumlar

Popüler Yayınlar