Izgara Somon Tarifi

Somon balığının sağlığımız açısından çok faydalı bir besin olduğunu eminim bilmeyen yoktur. B12 vitamini bakımından çok zengin bir balık türüdür kendisi. Korkmayın çok detaya girip sağlıklı beslenmenin faydalarından bahsetmeyeceğim:) 
Ben evimde somonu genellikle ızgara tavada yapıyorum. Hem lezzetli hem de sağlıklı oluyor. Bu arada somon balığı zaten lezzetli bir balık olduğu için bence ekstra tatlandırmalara gerek kalmıyor. Davet menüsü içinde uygun bir seçim olan somon filetoyu, yanında bol yeşillikli salatayla yaz akşamlarında da tüketebiliriz.

Malzemeler
-2 adet somon fileto(yaklaşık 300'er gr)
-3 tatlı kaşığı granül sarımsak
-tuz
-karabiber
-zeytinyağı

Hazırlanışı
1)Öncelikle somonlarımızı zeytinyağı, sarımsak, karabiber ve tuzla marine ediyoruz. Ben bu şekilde yaklaşık yarım saat beklettim.
2)Izgara tavamıza almadan önce, marine ettiğimiz yağın somonun her tarafına bulaşmasını sağlıyoruz. Hatta ben bazen extradan sarımsak granül serpiyorum.
2-3 dakika öncesinden ısıttığımız ızgara tavasında somonlarımızı öncelikle yüksek ateşte her yüzünü tek tek tütsülüyoruz. Sonrasında ise orta ateşte her tarafını belirli aralıklarla pişiriyoruz.
3)Bu arada ben ızgara tavada pişireceğim zaman somonun derisini aldırmıyorum. Derisi filetonun kolay olası parçalanmasını engelliyor.
*Izgara tavası olarak granit tava kullandım, size de tavsiye ederim. Filetom hiçbir şekilde yapışmıyor.
4)Her yüzünün ayrı ayrı kızardığından emin olduktan sonra, son olarak somonlarımızın yanda kalan kısımlarını da kızartıyoruz.
*İçinin piştiğinden emin olduktan sonra ocaktan alabiliriz.
*Toplam pişme süresi yaklaşık 20-25 dk oluyor.
*Somonumuzun üzerine kullandığım granül sarımsak, hem aromalı bir lezzet katıyor, hem de dışının çıtır çıtır olmasını sağlıyor.
*Izgara tavasına ekstra yağ kullanmıyorum. Marine ettiğimde somonumum üzerinde kalan zeytinyağı yetiyor.
Şimdiden afiyet olsun.


Yorumlar

Popüler Yayınlar